Utolsó kommentek

  • Odin88: Gyerekkoromban nekem is volt a félgömb alakúból egy csapat, de bevallom őszintén még a szabályokat sem ismertük igazán, csak úgy össze-vissza játszottunk. (2019.04.12. 23:52) Gombfoci, a régi-új hobbi.
  • lancelotbéka: @Odin88: Akkor most már tudom, mitől oi babapopsi símaságú az arcbőröd. :) (2018.12.24. 06:08) Csigakrém.
  • Odin88: Legközelebb szólj nekem, van néhány erre alkalmas achát csigám, tuti olcsóbb, mint a krém :) (2018.12.23. 10:00) Csigakrém.
  • szivar: @lancelotbéka: S akkor most még vethettek petrezselymet is, a zöldjét időjárástól függően lehet szedni szinte egész télen keresztül - a sorába meg mehet hónapos retek vagy nyári retek. Arra azért ne... (2018.09.09. 15:04) Kis kert, nagy öröm.
  • lancelotbéka: @szivar: 2x vetettünk krumplit, a zöldbab második vetése utáni bő termés is leszedve. Cukkini, paradicsom, paprika szépen termett, idén az uborka volt jóval kevesebb, mint szokott lenni. Igyekszem-i... (2018.09.09. 07:11) Kis kert, nagy öröm.
  • Utolsó 20

Utolsó kommentek

  • Odin88: Gyerekkoromban nekem is volt a félgömb alakúból egy csapat, de bevallom őszintén még a szabályokat... (2019.04.12. 23:52) Gombfoci, a régi-új hobbi.
  • lancelotbéka: @Odin88: Akkor most már tudom, mitől oi babapopsi símaságú az arcbőröd. :) (2018.12.24. 06:08) Csigakrém.
  • Odin88: Legközelebb szólj nekem, van néhány erre alkalmas achát csigám, tuti olcsóbb, mint a krém :) (2018.12.23. 10:00) Csigakrém.
  • szivar: @lancelotbéka: S akkor most még vethettek petrezselymet is, a zöldjét időjárástól függően lehet sz... (2018.09.09. 15:04) Kis kert, nagy öröm.
  • lancelotbéka: @szivar: 2x vetettünk krumplit, a zöldbab második vetése utáni bő termés is leszedve. Cukkini, par... (2018.09.09. 07:11) Kis kert, nagy öröm.
  • Utolsó 20

Antikvárium.

lancelotbéka 2012.09.18. 16:40

Ma nem dolgoztam, egyéb ügyeimben foganatosítottam intézkedéseket, hogy ily nagy szavakkal éljek, mint Kovácsszáztizenhárom őrmester, körzeti meghízott a napi jelentésében.

Már hazafelé tartottam, mikor egy hirtelen ötlettől vezérelve beugrottam egy antikváriumba. Könyvesboltban körülbelül annyit költök, mint Wunderbaum Jákob a sertéstelepen, amilyen antikrisztus árban adják ott az olvasnivalót. Viszont antikváriumokban baráti áron le lehet vadászni akár egyszer-kétszer átlapozott példányokat is. Na, most tévedtem. Rábukkantam öt Leo Kessler regényre, darabjukat 900 jó magyar forintért vesztegették. ( Ha rákattintasz az író nevére, láthatod, hogy kábé ennyiért akár újonnan is meg lehet rendelni őket ). Régóta szemezgettem már az író könyveivel, kissé hajaznak témában egyik nagy kedvencem, Sven Hassel műveire. Gondoltam egyet és az öt könyvel  odaballagtam az eladóhoz. A pult mögül egy belassult, félredőnyre eresztett szemű, hínár hajú srác tápászkodott fel, tisztára olyan fizimiskája volt mondom, mint egy Jamaicából importált raszta lajhárnak...

- Helló! -köszöntem.

-hennyymmm...- jött a válasz.

Na, gondoltam, majd lassan beszélek Bobmerlivel, nehogy kommunikációs hiba miatt kútba essen a vásárlási tervem.

-Van ez az öt könyv, darabja kilencszáz, az ugye 4,5 papír. 

Itt tartottam egy kis hatásszünetet, majd folytattam a mondókám.

- Elviszem mind az ötöt, ha ideadod őket négyezerért.

Az arc rám vetette semmitmondó tekintetét, de egy kukkot nem szólt. Gondolom, analizálta a hallottakat...

- Az ötszáz forint kedvezmény lenne. - segítettem neki.

- Nem lehet. Annyiba kerülnek, amennyi rájuk van írva.

- Aha. És ha én a borítóba ceruzával írt árat kiradírozom sutyiban és átírom, akkor mi van?

Nem értette a kérdést. Én meg nem erőlködtem tovább. Visszatettem a könyveket a polcra és tovább nézelődtem.

Egy-két perc múlva fura érzés vett erőt rajtam. Tudod, mikor érzed, hogy valaki bámul. Így is volt. A raszta mellett állt egy alak, aki engem sasolt. Gondolom, egy eladókolléga, akit figyelmeztetettek arra, hogy egy agyas vevőjelölt hesszel itt...

Megtaláltam az Istenembereket, ami megvolt nekem valamikor, míg kölcsön nem adtam valakinek... Szeretem a klasszikus ruszki sci-fi irodalmat, de vétel ebből sem lett, mert mindkettő könyv borítója olyan lestrapált volt, mint a szerzetesek segge éjfél tájban. 

Így ma nem vettem új olvasni valót, maradt a Nemzeti Sport.

Tényleg, nektek van kedvenc írótok, könyvetek? 

Címkék: könyv

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lancelotbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr934786130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Varázslólány 2012.09.18. 16:51:23

Drága Béka!
Mivel a költözésnél láttad/érezted könyvtáram nagyságát, furcsa lenne nem hozzászólnom ezen bejegyzésedhez :)
Igen, van, nagyon sok kedvencem. Főképpen sci-fi és fantasy-rajongó lévén leginkább ezen a téren rendelkezem könyvekkel, de közel sem merítettem még ki a lehetőségeket.
Mostani kedvencem Szergej Lukjanyenko, és Jack McDevittet is nagyon komázom. Azt már korábban is akartam mondani, hogy légy a vendégem, mazsizz nyugodtan a nálam található Szabó Ervin könyvtárból :D

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.09.18. 17:13:09

@Varázslólány: Szergej papát én is nagyon komálom ám, no meg a Sztrugackij testvéreket! A klasszikus sci-fi témában még ajánlanám Francis Carsac A sehollakók című könyvét.
Az ajánlatot köszi!

2012.09.18. 17:23:18

Ismerős az ár probléma és a hozzáállás a kedvezmény kérdéshez, mivel én is antikváriumban dolgozom (Tisza Lajos krt-Hajnóczy utca sarok, illetve nagytestvére az antikvarium.hu). Próbálunk partizánkodni az árakkal, de ennek általában "szőnyegszéle" a vége! Így marad egyedüli örömként (és a pénztárcám bánataként) a saját könyvtár féláras bővítése. Sven Hasselt és Leo Kesslert én is kedvelem, akárcsak John Keegant. Az abszolút kedvencek inkább sci-fi szerzők: P. K. Dick, Richard Morgan és William Gibson. De szinte mindent olvasok, ami jó (még szakma előtti ártalom). :D

2012.09.18. 17:26:10

Ha Sztrugackij testvérek, akkor ajánlom Zamjatyintól a Mi című művet.

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.09.18. 17:39:27

@BigSam: Mártival a faszbukon pont megemlítettük az antikváriumot, anno sokat jártam hozzátok vásárolni, ha szegeden jártam. Sőt, tavaly nyáron is be akartunk ugrani Angyalkámmal, de zárva voltatok. Idén még megyünk arra, meglátogatunk!

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.09.18. 17:42:07

@BigSam: Na, ezt a könyvet nem ismerem. Gondolom Leon Uris Csatakiáltás/Meghalsz tengerész című művét olvastad már, ha szereted a háborús műfajt.

2012.09.19. 21:04:41

@lancelotbéka: Gyertek! Szólok, ha lesz valami akció! Most október elején egyetemistáknak lesz egy 30%-os, gondolom ez nem érint. :)

2012.09.19. 21:19:30

@lancelotbéka: Igen ismerem, nagy kedvenc! Hasonlóan ütős a Húszezer rabló és a Dicsőségre ítélve Eric Lambert-től, illetve A halálra ítélt szakasz Richard Gallaghertől (bár ez utóbbi talán kicsit felszínes), vagy Ray Rigby és Robert Harris könyvei. Huh, de sokáig folytatnám! :D

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.11.10. 14:14:32

@BigSam: Most happoltam a Húszezer rablót a rukkolán, kíváncsi vagyok milyen lesz!

2012.11.12. 22:38:57

Nagy kedvenc! Remélem tetszik majd neked is! Nagyon realista és egyszerű írásmódú, saját emlékeken alapuló regényei vannak.

2012.11.19. 18:35:02

Megérkezett a könyved? Kíváncsi vagyok, tetszett e. :)

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.11.20. 06:05:40

@BigSam: Megérkezett és ki is végeztem. Annyira tetszett, hogy happoltam Lambert másik könyvét, a Zöld árnyak szigetét is.
Meg Daniel Yonnet Öldöklő Angyalok könyvét is.

2012.11.20. 19:53:58

@lancelotbéka: királyság! :D Yonnet is nagyon jó! Lamberttől próbáld még megszerezni a Dicsőségre ítélve c. könyvet, illetve william Whartontól az Éjfélre kitisztul-t! Jó ez a happolásos történet! :D

2012.11.20. 19:57:16

Ja! Más! Decemberben lesz az antikvarium.hu-nak akciója és a Körúti Antikváriumnak is lesz kuponos akciója. Szólok, ha megtudok valamit, és ha gondolod próbálok kupont is szerezni - már ha jártok december közepén Szegeden. :D

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.11.21. 05:35:26

@BigSam: Az ajánlott könyveket mindjárt megnézem a rukkolán.
Elméletileg fogunk menni decemberben Vásárhelyre, tesómékhoz.
süti beállítások módosítása