Utolsó kommentek

  • Odin88: Gyerekkoromban nekem is volt a félgömb alakúból egy csapat, de bevallom őszintén még a szabályokat sem ismertük igazán, csak úgy össze-vissza játszottunk. (2019.04.12. 23:52) Gombfoci, a régi-új hobbi.
  • lancelotbéka: @Odin88: Akkor most már tudom, mitől oi babapopsi símaságú az arcbőröd. :) (2018.12.24. 06:08) Csigakrém.
  • Odin88: Legközelebb szólj nekem, van néhány erre alkalmas achát csigám, tuti olcsóbb, mint a krém :) (2018.12.23. 10:00) Csigakrém.
  • szivar: @lancelotbéka: S akkor most még vethettek petrezselymet is, a zöldjét időjárástól függően lehet szedni szinte egész télen keresztül - a sorába meg mehet hónapos retek vagy nyári retek. Arra azért ne... (2018.09.09. 15:04) Kis kert, nagy öröm.
  • lancelotbéka: @szivar: 2x vetettünk krumplit, a zöldbab második vetése utáni bő termés is leszedve. Cukkini, paradicsom, paprika szépen termett, idén az uborka volt jóval kevesebb, mint szokott lenni. Igyekszem-i... (2018.09.09. 07:11) Kis kert, nagy öröm.
  • Utolsó 20

Utolsó kommentek

  • Odin88: Gyerekkoromban nekem is volt a félgömb alakúból egy csapat, de bevallom őszintén még a szabályokat... (2019.04.12. 23:52) Gombfoci, a régi-új hobbi.
  • lancelotbéka: @Odin88: Akkor most már tudom, mitől oi babapopsi símaságú az arcbőröd. :) (2018.12.24. 06:08) Csigakrém.
  • Odin88: Legközelebb szólj nekem, van néhány erre alkalmas achát csigám, tuti olcsóbb, mint a krém :) (2018.12.23. 10:00) Csigakrém.
  • szivar: @lancelotbéka: S akkor most még vethettek petrezselymet is, a zöldjét időjárástól függően lehet sz... (2018.09.09. 15:04) Kis kert, nagy öröm.
  • lancelotbéka: @szivar: 2x vetettünk krumplit, a zöldbab második vetése utáni bő termés is leszedve. Cukkini, par... (2018.09.09. 07:11) Kis kert, nagy öröm.
  • Utolsó 20

Tömeg és közlekedés.

lancelotbéka 2012.09.23. 07:14

Nemrég írtam a Határ úti metróállomás és környékéről egy "élménybeszámolót". Most egy másik csomópontról, a Blaha Lujza térről jutott eszembe néhány gondolat és történet.

99-es busz. Aki Budapesti, annak nem kell bemutatnom a járat útvonalát és bizonyos utazó rétegét... De ugye vannak vidéki emberek, akik nem ismerik annyira a dörgést. Én sokszor megyek reggel melóba ezzel a járattal, amin érdekes módon csak korán reggel vannak ellenőrök. Ugyanis ebben az időpontban csakis és kizárólag tisztességes, jó munkásemberek ülnek-állnak a buszon, őket ugye merik ellenőrizni bátran. Későbbi időpontban már nagyon sok a c típusú egyedek száma, pláne a nyóckerben, akiket nem mernek már vegzálni a karszalagos nyomik.

Azért egy ombudsmant és pár jogvédőt szívesen felültetnék erre a járatra egy egész napos kéjutazásra, hogy lássák, hogyan is viselkednek a felzárkóztatásra váró hátrányosék. Délutánra már bokáig ér a szotyihéj és a chipses zacskókból, energiaitalos dobozokból álló szemét. A padló és az üvegek ragacsosra vannak köpködve, ez ugyanis kedvenc sportja kátrányoséknak, űzi is a köpetolimpiát kicsi és nagy vegyesen. Ordítozás az van, na meg maroktelefonból recsegtetett bóvliguszti és nótárméri, esetleg rámbódzsimi. Egyszer a délutáni járaton már fürtökben lógtak az emberek, én is a lépcső tetején álltam heringmódra. Felszállt, mit felszállt, felpréselte magát egy etnikum, majd indulás után neki is kezdett sercingetni, egyet sikerült is a cipőm orrára küldenie. Kissé mérges lettem, valahogy nem így szeretem fényezni a skárpimat. Nos, a következő megállónál szól a csengő, csukódnának be az ajtók. Köpködőt egy jól időzített mellbetérdeléssel leküldtem a buszról, ajtó becsukódott, 99-es tova, a more meg sasolt a járdán. Régen kaptam ennyi dicséretet emberektől.

Blaha Lujza tér, végállomás. Hitchcock bizvást leforgathatta volna itt a madaras filmjét, amennyi galamb eszik-szarik a járdán, úton, padok előtt. Koszos, legalja csövesek garmadával ( aggyá' cigit, aggyá' aprót ) , valamelyik nap is láttam egy őstermelő hajlékonyt. A hűvös idő ellenére mezítláb nyomta a témát, lábujjain igazi gombatenyészettel...

Viszont az egyik legkarajabb tetkót itt láttam már a felirata sem volt kismiska. Azén babám. Majd ott virított Seherezádé portréja. Azén babám úgy nézett ki, mint Snoopy kutya, akinek a fejére basztak egy kupac balatoni hínárt. 

Egy blogger számára azt hiszem, igazi kincsesbánya témaügyileg a tömegközlekedés Budapesten.

Címkék: úton útfélen

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lancelotbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr104796877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.09.23. 09:35:26

Látom Lancelot te sem vagy egy sokáig alvó típus! :D Érdekes lehet az élet a nagyfaluba. Nem biztos, hogy szeretnék ott élni, sajnos ilyenektől el tud szállni egy idő után az agyam. :)

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.09.23. 12:24:39

@BigSam: Általában 5 órakor ébredek, magamtól. Ez oké, csak az a baj, hogy sokszor hétvégén is, amikor nem megyek dolgozni... Azt szoktam mondani, Pesten élni vidékiként meg lehet szokni, de megszeretni sosem.

2012.09.23. 20:45:24

Magadtól? Az igen, irigylem! :D Én órára, de mint a mosott sz.., igaz három perc múlva teljesen éber vagyok.
süti beállítások módosítása