Utolsó kommentek

  • Odin88: Gyerekkoromban nekem is volt a félgömb alakúból egy csapat, de bevallom őszintén még a szabályokat sem ismertük igazán, csak úgy össze-vissza játszottunk. (2019.04.12. 23:52) Gombfoci, a régi-új hobbi.
  • lancelotbéka: @Odin88: Akkor most már tudom, mitől oi babapopsi símaságú az arcbőröd. :) (2018.12.24. 06:08) Csigakrém.
  • Odin88: Legközelebb szólj nekem, van néhány erre alkalmas achát csigám, tuti olcsóbb, mint a krém :) (2018.12.23. 10:00) Csigakrém.
  • szivar: @lancelotbéka: S akkor most még vethettek petrezselymet is, a zöldjét időjárástól függően lehet szedni szinte egész télen keresztül - a sorába meg mehet hónapos retek vagy nyári retek. Arra azért ne... (2018.09.09. 15:04) Kis kert, nagy öröm.
  • lancelotbéka: @szivar: 2x vetettünk krumplit, a zöldbab második vetése utáni bő termés is leszedve. Cukkini, paradicsom, paprika szépen termett, idén az uborka volt jóval kevesebb, mint szokott lenni. Igyekszem-i... (2018.09.09. 07:11) Kis kert, nagy öröm.
  • Utolsó 20

Utolsó kommentek

  • Odin88: Gyerekkoromban nekem is volt a félgömb alakúból egy csapat, de bevallom őszintén még a szabályokat... (2019.04.12. 23:52) Gombfoci, a régi-új hobbi.
  • lancelotbéka: @Odin88: Akkor most már tudom, mitől oi babapopsi símaságú az arcbőröd. :) (2018.12.24. 06:08) Csigakrém.
  • Odin88: Legközelebb szólj nekem, van néhány erre alkalmas achát csigám, tuti olcsóbb, mint a krém :) (2018.12.23. 10:00) Csigakrém.
  • szivar: @lancelotbéka: S akkor most még vethettek petrezselymet is, a zöldjét időjárástól függően lehet sz... (2018.09.09. 15:04) Kis kert, nagy öröm.
  • lancelotbéka: @szivar: 2x vetettünk krumplit, a zöldbab második vetése utáni bő termés is leszedve. Cukkini, par... (2018.09.09. 07:11) Kis kert, nagy öröm.
  • Utolsó 20

Rukkolj és happolj könyveket !

lancelotbéka 2012.11.07. 13:44

Tegnap bukkantam rá egy Rukkola nevű oldalra, hogyaszongya: tölts fel (rukkolj ) megunt könyveket és happolj értük olvasni valót magadnak! Nofene, gondoltam, a rukkola nem valami zöldség? Olyan leveles, zöld, esetleg sárgás, száras-fejes valami? Mi bajunk lehet, gondoltam, maximum kiderül, hogy a rukkolatermelők éves kalendáriuma és trágyázási tanácsadója fog előbukkanni a kattintás után.

Hát nem. Egy nagyon érdekes hely ez, ahová regisztráció után feltöltheted megunt, vagy sosem olvasott könyveidet ( Annyuk, nem ma lesz a Józsika születésnapja? Mit vegyünk neki? Könyveeet? Milyen könyvet? Ja, hogy már megvetted neki Zsozefin Franszóától Az angyalok meztelen csigákon repülneket? Annak biztos örülni fog, mert minden szart elolvas...) értük pontot kapsz, ez a rukkolás. Ha valaki lecsap a könyvedre, az a happolás (elhappolja) ezért szintén pontokat kapsz. Ezekért a pontokért szerezhetsz könyvet. Emilben, vagy faszbukon letárgyaljátok a bizniszt, postán küldöd el, vagy személyesen adod át az olvasni valót. Mindig aki adja a könyvet, az fizeti a postaköltséget. Én feldobtam 12 könyvet, abból percek alatt happoltak hármat, majd ma még egyet. Holnap postázom is őket, ami nem nagy pénz, mert egy borítékban 2 kilogramm alatt bármit fel adhatsz, így olcsóbb, mintha csomagban küldenéd el . Jóval olcsóbb. Kisebb, vékonyabb könyvek elférnek egy közepes méretű postai borítékban - így kell kérni - ez csak 200 forintot kóstál.

Ha szeretsz olvasni, vannak felesleges könyveid, szívesen csemegéznél a kínálatból ( 95.900 könyv van jelenleg feldobva ), akkor nézz be hozzájuk, megéri!

Címkék: könyv ismeretterjesztés

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lancelotbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr404895295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joepapes · http://joebacsi.blogol.hu/read 2012.11.07. 21:13:02

A napokban már találkoztam a Rukkolával a facebookon. Nagyszerű ötletnek tartom a könyvek feltöltését és happolását. Szerintem regisztrálni fogok én is.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2012.11.08. 10:46:24

Pár hónapja regisztráltam, eddig 70 elküldött, 99 megkapott könyvnél járok, csak ajánlani tudom :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.08. 11:14:36

köszi az ajánlást, ki is próbálom gyorsan.

lord_soth 2012.11.08. 11:35:03

Tag vagyok, de nem tetszik. Mindenki a régi ezeréves szarokat tolja fel és persze a legújabbakat akarja.

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.11.08. 11:51:23

@lord_soth: Köztük te is? ( Már ne haragudj). Én úgy vagyok vele, hogy felrakom a nekem nem kellő könyveket, ha valaki elviszi,örülök. Ha találok valami jó könyvet és el tudom hozni, örülök. Van olyan régi, általad szarnak hívott könyv, amit szerintem happolni fogok. Relatív, kinek mi az értéktelen könyv. Aki pedig csak "menő" könyveket szeretne, az menjen antikváriumba, vagy könyvesboltba és vegye meg ott.

lord_soth 2012.11.08. 12:29:01

@lancelotbéka: Nem, tudom hogy esélytelen megszerezni, inkább a régieket keresem. Szerintem ez azoknak jó, akik egész nap nézik az oldalt hogy lecsaphassanak az újakra, ha ugyan valaki felrakja.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.08. 12:29:51

@lord_soth: én pont az olyan "régi ezeréves szarokat" szoktam keresni.

Zsalugater 2012.11.08. 12:33:24

@lancelotbéka: @lord_soth: Én is tag vagyok, és Lorddal kell egyetértenem: jó könyvet én még itt nem találtam. Az ember az igazán jó könyveit nem is teszi fel egy ilyen cserebere oldalra, mert azt nem egyszer érdemes elolvasni, hanem százszor, ahogy a verset is addig olvasod, amíg már kívülről tudod. Egy egész könyvet viszont nem lehet memorizálni, ezért fizikai mivoltában ott kell, hogy legyen a polcon, hogy bármikor levehessem, újraolvashassam, vagy akár csak belelapozgassak. Olyan ez, mintha azt akarnák, hogy úgy tegyem fel torrentre a kedvenc Bob Dylan vagy Pink Floyd albumomat, hogy többé nem hallgathatom meg. Életszerűtlen. A valóság tehát az lesz, hogy jó esetben maradnak az egyszerolvasós lektűrök, krimik, ponyvák, rossz esetben a teljesen értéktelen, senkinek sem kellő kacat.

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.11.08. 12:34:10

@lord_soth: Az igaz, hogy aki egész nap gépnél ül, biztos hamarabb jut a neki kellő könyvhöz. Ettől függetlenül nekem tetszik ez az oldal, bár az is igaz, hogy van még mit csiszolni rajta.

rennie 2012.11.08. 12:47:02

@Zsalugater: Vagy 40 könyvet adtam és legalább ennyit happoltam is, meg még mások is, szóval a "jó könyv" fogalma relatív, mint ahogy a jó zene a jó kaja a jó nő is. Mindenkinek más a jó.
Nekem az tetszik az oldalban, hogy tök ingyen van, maximum a postaköltség, ha nem egy városban lakom a másikkal, de egyébként teljesen jó, már egy könyvespolcnyi könyvet happoltam, amit megvenni egyben elég húzós lenne, így viszont néhány ezresből megúsztam, de azt is hónapok alatt kellett apránként kifizetni, ha postáztam. Plusz megismerkedtem számomra teljesen új írókkal is, ami nem egy hátrány.

Zsalugater 2012.11.08. 12:56:31

@rennie: Hát akkor nyilván csupán arról van szó, hogy nem én vagyok a célközönség. Nem baj, így kerek a világ :)

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.11.08. 16:53:06

@lord_soth: @Zsalugater: Abban egyet értek, hogy kellene valami határ a könyvek feltöltésében, mert mondjuk a tüskevárból van 100 példány fent (most mondtam valamit ), akkor azon kívül, hogy kapjak egy pontot, nem sok értelme van feltölteni. Lehetne egy határ, hogy egyszerre hány darab keringhet fent egy adott könyvből, mondjuk 5 és 10 között, ami felett az adott művet nem lehetne felrakni, csak mondjuk egy várakozási listára, ahonnan a limitből fogyó könyveket lehetne pótolni, pont is csak akkor járna értük.

2012.11.09. 20:01:12

Valahol mindenkinek igaza van - mint szinte mindig :) - , mert többnyire valóban olyan könyvek kerülnek fel, ami úgymond tucatárú és sok van belőle, és valóban folyamatosan nézni kell az oldalt a vadászat sikeréhez. nem tudom az előjegyzés szerű "olvasnám" menüpont mennyire működik, de jó ötlet. A példányszám korlátozás jó ötlet, kérdés, mennyire korlátozható, ha egy adott címből sok kiadás van, illetve saját szakmai tapasztalat, hogy van sok olyan könyv, ami egész évben szinte áll, majd 2-3 hét alatt 100-200 példányt is vesznek belőle, ilyenek a kötelező olvasmányok - például a Tüskevár ;). Mindent összevetve, kitűnő ötletnek tartom és szorítok, hogy sokáig sikeresen működjön!
süti beállítások módosítása