Utolsó kommentek

  • Odin88: Gyerekkoromban nekem is volt a félgömb alakúból egy csapat, de bevallom őszintén még a szabályokat sem ismertük igazán, csak úgy össze-vissza játszottunk. (2019.04.12. 23:52) Gombfoci, a régi-új hobbi.
  • lancelotbéka: @Odin88: Akkor most már tudom, mitől oi babapopsi símaságú az arcbőröd. :) (2018.12.24. 06:08) Csigakrém.
  • Odin88: Legközelebb szólj nekem, van néhány erre alkalmas achát csigám, tuti olcsóbb, mint a krém :) (2018.12.23. 10:00) Csigakrém.
  • szivar: @lancelotbéka: S akkor most még vethettek petrezselymet is, a zöldjét időjárástól függően lehet szedni szinte egész télen keresztül - a sorába meg mehet hónapos retek vagy nyári retek. Arra azért ne... (2018.09.09. 15:04) Kis kert, nagy öröm.
  • lancelotbéka: @szivar: 2x vetettünk krumplit, a zöldbab második vetése utáni bő termés is leszedve. Cukkini, paradicsom, paprika szépen termett, idén az uborka volt jóval kevesebb, mint szokott lenni. Igyekszem-i... (2018.09.09. 07:11) Kis kert, nagy öröm.
  • Utolsó 20

Utolsó kommentek

  • Odin88: Gyerekkoromban nekem is volt a félgömb alakúból egy csapat, de bevallom őszintén még a szabályokat... (2019.04.12. 23:52) Gombfoci, a régi-új hobbi.
  • lancelotbéka: @Odin88: Akkor most már tudom, mitől oi babapopsi símaságú az arcbőröd. :) (2018.12.24. 06:08) Csigakrém.
  • Odin88: Legközelebb szólj nekem, van néhány erre alkalmas achát csigám, tuti olcsóbb, mint a krém :) (2018.12.23. 10:00) Csigakrém.
  • szivar: @lancelotbéka: S akkor most még vethettek petrezselymet is, a zöldjét időjárástól függően lehet sz... (2018.09.09. 15:04) Kis kert, nagy öröm.
  • lancelotbéka: @szivar: 2x vetettünk krumplit, a zöldbab második vetése utáni bő termés is leszedve. Cukkini, par... (2018.09.09. 07:11) Kis kert, nagy öröm.
  • Utolsó 20

Kertészkedek, mint állat.

lancelotbéka 2012.06.02. 16:46

kert.JPGAhogy szoktam mondani, Alföldön felnőtt parasztgyerek vagyok ( bár nem volt hatos eke a jelem az oviban ), mindössze bő hat éve élek Budapesten, ahol ugye szintén sok paraszt él,  nem a mezőgazdász fajtából, de azért mégiscsak sikerül valahogy megértetnem velük magamat.

Gyerekkoromban szüleim sokat kertészkedtek, így van némi segédfogalmam a gyümölcsfákról, gabonákról, zöldségekről és gyümölcsökről, többek között tudom, hogy amüzli nem szántőföldön, hanem zacskóban terem, a popcornt sem a parasztok pattogtatják ki a földből, miközben popzenét hallgatnak és egyéb földműves szaktudás birtokosa is vagyok.

Nos, mivel van egy kicsiny, kihasználatlan kertünk, amibe eddig maximum bukfenc volt vetve, úgy döntöttem az év elején, kertész leszek. Nem Géza, nem is Imre, hanem magvető. Na, az meg egy könyvkiadó. Inkább hagyjuk...

Február végén belelkesedve berongyoltam egy vetőmagboltba, ahol a lecsóbajszú eladónak felsoroltam a kívánságlistámat. Az ember próbált megfogni szakértelem terén, de velem rossz lóra tett.

- Milyen fajta uborkát szeretne? - kérdezte.

- Mi a választék? - cseleztem vissza.

- A Mohikánt ismeri?

- Magától értetődik. - válaszoltam - Gyerekkoromban többször kiolvastam , sosem felejtem el Csingacsukkot és porontyát, Fürge Szarvast.

Emberünk rögtön elismerte szaktekintélyemet, ezt olvastam ki elkerekedett szemeiből.

- A Mohikán egy bő termésű, körülbelül 5-6 centis termést hozó hazai uborkaféle...

Ahhhaa, gondoltam, akkor mégsem a Cooper írta ( akiről egy tesztet is elneveztek, ha nem csal a műveltségem... ) Ezek a nyomorult, éhenkórász írók is mindenbe belekaptak, csak hogy pénzük legyen.

Kedélyesen eltársalogtunk még a vetőmagokról és a belőlük előbúvó növényekről - közben gondosan ügyeltem rá, hogy ne sokkoljam többé fölényes mezőgazdasági tudásommal lecsóbajuszt - majd hazafelé vettem az irányt. Otthon balkonládába vetettem a magokat, majd feltelepítettem őket a galériára. Szorgos locsolások mellett szépen bújtak is elő a patiszonok, uborkák, karalábék, paradicsomok, tv és kaliforniai paprikák.

Április utolsó hétvégéjén ki lettek palántálva a kertbe a növénykék, kipótolva csilipaprikával, vetettem még sárgarépát és retket, valamint később a rejtélyes okok miatt mind egy szálig kipusztult patiszonok helyére spárgatököt.

Ma az első szál retkek az asztalunkra kerültek, fényes bizonyítékaként orbitális kertészeti tudásomnak. Mellékelek pár fotót kertünk néhány szegletéről, hátha valaki kedvet kap veteményezni. Tök jó érzés a reggeli kávémat iszogatva gyönyörködni a növekedő növényekben, megéri a dolog, higgyétek el!

retek.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

paradicsom.JPG

Címkék: fotók egy napom

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lancelotbeka.blog.hu/api/trackback/id/tr614561372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaszy G 2012.06.02. 19:16:17

Palántázva, nem palántálva ;)
Kertészmérnök-úr :P

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.06.02. 19:19:51

@Szaszy G: Ne tessék beleszólni a tájszólásomba! :)))

szivar 2012.06.04. 10:46:05

:) Arra azért figyelj oda, nehogy megb@ssza a tök az uborkát. Az uborka, a tök és a dinnyefélék csereszabatosak beporzásügyileg. A végeredmény meg nem mindig bizonyul fogyaszthatónak...

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.06.04. 10:48:47

@szivar: Szemem a pályán lesz, éberen fogom sasolni a tökök és az uborkák nemi életét!

Joepapes · http://joebacsi.blogol.hu/read 2012.06.12. 05:51:01

Megnyugodtam, hogy nem kábítószer palánták kandikálnak ki a talajból. Az uralkodó szélirány bizonyára kedvező, ha a kipufogógázok kerülik a kertedet, akkor biztos lehetsz benn, hogy ólmozott paprikát nem fogsz szüretelni.

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.06.12. 05:56:30

@Joepapes: Most, hogy mondod Joe bácsi, tényleg a paradicsomok úgy néznek ki első pillantásra a fotón, mint a kenderültetvény...

2012.07.03. 05:28:55

Hogy halad a zöldséges maffia kijátszása? :D

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.07.03. 05:39:56

@BigSam: A retek már lelegelve, a karalábékból is csak mutatóban van néhány példány. A többi zöldség pompásan növekszik.

2012.07.07. 19:13:33

@lancelotbéka: Kártevők nem támadták meg? Úgymint meztelen csiga, levéltetű, kukac, bunkó szomszéd?
nagyon zsír a blog, párom mutatta - ezt és párod blogjait - azóta rendszeresen olvasom (akár többet is :D ).

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.07.07. 19:19:13

@BigSam: Köszi, hogy olvasol engem/minket!
A paradicsomokat rohamozta meg némi levéltetű, de azokat némi háziszappanos permet likvidálta.
Más. Nem szegedi vagy véletlenül? a mail címedből gondolom ezt. Mert akkor félig földik vagyunk, ugyanis én Vásárhelyen születtem.

2012.07.08. 08:00:50

@lancelotbéka: erről a háziszappanos történetről még nem hallottam! Van még hasonló JPÉ-s tipped (JPÉ-józan paraszti ész - ami a mai világból hiányzik).
Egyébként, de! Szegedi születésű vagyok, Deszken élek. :D

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2012.07.08. 08:04:07

@BigSam: Van még egy, anno édesapám csikkeket áztatot be vízbe és azzal a nikotinos lével permetezte le a tetveket,bogarakat a növényeken.
süti beállítások módosítása